Ostatnim akordem Forum „Całą Ewangelię – Całe Ciało – Całemu Światu” była Eucharystia w opactwie ojców cystersów w Mogile. Przewodniczył jej bp Grzegorz Ryś.
W sesjach i panelach wzięli udział m.in. ks. dr Peter Hocken z Wiednia, Jose Prado Flores z Meksyku, pastor Ulf Ekman z Upsali, bp Sandy Millar z Londynu a także polscy biskupi – Edward Dajczak z Koszalina czy Grzegorz Ryś z Krakowa. „Jako głównych nauczających zaprosiliśmy świadków wiary, którzy poprzez swoje oddanie Ewangelii dokonali wyraźnych przełomów – otworzyli nowe przestrzenie dla głoszenia Słowa w Europie i w Polsce. Są to osoby, które łączą swoje zaangażowanie w ewangelizację z pogłębioną refleksją nad własnym doświadczeniem w Panu” – mówił Andrzej Sionek z Sekretariatu ds. Nowej Ewangelizacji Archidiecezji Krakowskiej.
Jeszcze jedna cegiełka do rozumienia maryjności i nie tylko w przeslaniu płynącym od papieża Franciszka. Więcej w PRZECZYTANE w sieci. /za info.wiara.pl/. Warto śledzić na bieżąco homilie Ojca Świętego z Domu św. Marty. Podczas porannej Eucharystii sprawowanej w Domu Świętej Marty [papież] zaznaczył, że autentyczna wiara nie polega na doszukiwaniu się nowych objawień czy orędzi Matki Bożej, ale na życiu w mądrości Ducha Świętego, zaś Królestwo Boże nie przychodzi w sposób widzialny. Swoją homilię papież rozpoczął komentując pierwsze czytanie (Mdr 7,22-8,1), mówiące o nastawieniu ludzi duchowych, autentycznych chrześcijan żyjących mądrością Ducha Świętego. Prowadzi ich ona, by żyć duchem Bożym, by osądzać i podejmować decyzje według serca Bożego. „Jest to duch pokoju, miłości, braterstwa. I tym właśnie jest świętość. Jest ona tym, czego Bóg żąda od Abrahama - «Chodź w mojej światłości i bądź nienaganny»- to właśnie podążanie pod natchnieniem Ducha Bożego i tej mądrości. Można powiedzieć, że ludzie, którzy podążają w ten sposób, są ludźmi mądrymi, gdyż idą pod natchnieniem cierpliwości Boga” - stwierdził papież. "Nie chodzi o to, by ewangelizacja była wydarzeniem jednorazowym, wielkim eventem, nawet stadionowym. Chodzi o odpowiedź na pytanie: dokąd my tych ludzi dalej zapraszamy; jaką systematyczną formację, rozłożoną na lata im proponujemy; czy interesuje nas rzeczywisty wzrost, a nie tylko liczenie głów?" więcej w: PRZECZYTANO w sieci /za info.wiara.pl/
(bp Grzegorz Ryś jest przewodniczącym Zespołu ds. Nowej Ewangelizacji przy Episkopacie Polskim; Ks. bp Ryś poprowadził w tym roku w naszej diecezji jedną sesję rekolekcji dla kapłanów) Podajemy krótkie świadectwo z zanurzenia w Panu dzięki obecności w sieci i drogą mailową.
Pragniemy ponownie zachęcić do śledzenia Słowa Bożego i przepowiadania papieża Franciszka podczas sprawowanej codziennie Eucharystii. /Dom św. Marty/
Zapraszamy również do zakładki PRZECZYTANE w sieci. Polecamy homilię Ojca Świętego Franciszka; NADZIEJA a OPTYMIZM Ef 2,16-22 "On pojednał z Bogiem obie części w jednym ciele przez krzyż, zabijając tę wrogość w sobie. Przyszedł głosić dobrą nowinę: pokój wam, którzy byliście daleko i pokój tym, którzy byli blisko. br Jeśli chcemy powiedzieć o tym co to znaczy, że Wspólnota (nasza!) ma charakter maryjny (jest maryjna), to chyba nie ma lepszej katechezy, bardziej jasnego nauczania niż to przedstawione przez papieża Franciszka na środowej audiencji. O Maryi niosącej Jezusa jako obrazie i wzorze Kościoła. Chyba każdy, kto utożsamia się ze Wspólnotą i jej charyzmatem paschy tu i teraz winien zagłębić się i przemedytować ten tekst. "wiara Maryi jest wypełnieniem wiary Izraela i w tym sensie jest ona wzorem wiary Kościoła" "Kościół niesie Jezusa a to jest centrum Kościoła: nieść Jezusa. Gdyby przypadkiem przydarzyło by się kiedyś, że Kościół nie niósł by Jezusa, to byłby to martwy Kościół. Rozumiecie? Musi nieść Jezusa oraz miłosierdzie Jezusa, miłość Jezusa, moc Jezusa” Maryja jest też wzorem zjednoczenia z Chrystusem za info.wiara.pl więcej w PRZECZYTANE w sieciJak zawsze program WLiS wnosi wiele wspaniałych wartości w tym również przeżyć. Świadectwo: Pascha, Exodus, pierwsi chrześcijanie i jak to się ma do współczesności- refleksje po grupie WLiS.
Łk 15,1-7 Pan jest naszym Pasterzem i troszczy się o nas, i wiele możemy powiedzieć o cechach Bożej miłości do nas. Ale jaka jest nasza miłość? Zadawaliśmy sobie pytanie o to, czy jest pełna prawdy? Czy jest to rzeczywistość, której doświadczamy realnie, czy są to tylko słowa i uczucia? Czy nasza miłość do Boga jest czuła, czy działamy automatycznie? Czułość wobec Boga, to nie tylko spełnianie moich wobec Niego obowiązków, ale coś ponad to, coś osobistego, co rodzi się w sercu. Miłość jest bezbronna, czy jestem bezbronny wobec Boga? Miłość to wzajemne zobowiązania co powoduje, że wybieram to co broni tej miłości we mnie? Jakich dokonuję wyborów, czy robię wszystko aby być wiernym temu wyborowi, którego dokonałam? Miłość jest ofiarna, hojna, bezinteresowna. Czy moja miłość wobec Boga jest właśnie taka? Ofiarność musi nieść jakiś wysiłek, jakiś trud, czy ja jestem bezinteresowna wobec Boga? I wreszcie, Bóg pragnie relacji miłości z nami w pełnej wolności. Miłość daje prawo do wzajemności: ja mam prawo doświadczać tego jak Bóg mnie kocha, ale i wzajemnie Bóg ma prawo i może oczekiwać ode mnie tej miłości. Nie zawsze jest to proporcjonalna odpowiedź, ale tylko wtedy istnieje relacja wzajemna! Nie sposób nie wrócić do czasu wakacyjnych rekolekcji, wszak papież Franciszek nam uzmysłowił, że "chrześcijanin bez pamięci, to żaden chrześcijanin..." (to Duch Święty jest tym, który nam przypomina o wszelkim dobru którego doświadczyliśmy z ręki Pana). Przedstawiamy świadectwa z programu NIKODEM.
|